miercuri, 30 martie 2011

Un port la rasarit II

Ce cauta aici si ce stiam despre ea? Cate chipuri avea si care era chipul ei adevarat? Acum cateva ore, statea pe punte si primea valurile in obraz, razand exaltata. In alte zile se purta ca un matelot disciplinat, care imi asculta comenzile cu pricepere si cu supunere. Pe plaja era autoritara, acasa devenea cuminte, ca o fetita de scoala care mai pastra inca papusi prin fundul cufarlui. La sanatoriu parea o mama ingrijorata, incercand sa citeasca in ochii medicilor ceea ce nu era scris pe foaia de observatie. Iar cand dansa nu mai avea nimci din celelelalte infatisari ale sale; atunci era pretentioasa ca o domnisoara cu multi paji. Odata plansese, zbuciumata, in fata mea, cu capul in balarii si lacrimile noastre se amstecasera. Altadata ma mangaiase cu o duiosie de sora mai mare si imi murmurase la ureche un cantec ciudat, care era un cantec de leagan si parea de dragoste. Buzele ei imi tremurau pe obraz si cand intorsesem capul statuse, asteptand urmarea, cuminte si supusa. Ce trebuia sa insemne cantecul si rasuflarea ei pe obrazul meu, si tremurul buzelor cand s-au atins de ale mele? Acum se ascundea sfioasa , sub patura, cu barbia in piept, intelegand, desigur, ce reprezinta pentru mine nuditatea ei.

- tu ce stii despre dragoste?Ce inseamna ea in capul tau?? Spune!!!.. dar eu.. ce stiu?

Cand va bate vantul voi ridica panzele si voi pleca, gonit de demonul meu. Iata ce stiu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ti-a placut ? Lasa un comentariu